perjantai 3. heinäkuuta 2015

Alexanderin tekniikka



Olemme istuneet, seisseet, kävelleet, maanneet, laulaneet, leikkineet, kirjoittaneet, harjoitelleet semisupiinia ja inhibitiota, siis mitä?? Tänään päättyi Alexander-tekniikan kurssi, jolle olen tällä viikolla osallistunut. Olo on vielä vähän hämmentynyt kaikesta kokemasta. Olen löytänyt itsestäni joitain kauan kadoksissa ollutta.


Olen joskus aikoja sitten ollut mukana erilaissa tanssiryhmissä harrastaen modernia tanssia, afrotanssia jne. Niiden parissa olen voinut nauttia liikunnasta, ilmaisusta jne. Muiden asioiden ja vuosien tullessa väliin olen antanut itseni uskoa, että tässä iässä on pakko olla kankea ja kaavoihin kangistunut.


Kurssin vetäjän Enni Lakkalan ohjauksessa erilaisten harjoitusten kautta olen löytänyt aavistuksen siitä vanhasta liikkeen ja äänen sulavuudesta ja vaivattomuudesta, jonka luulin jo kadonneen ikuisesti. Hämmentävää.


Kurssilla olemme laittaneet itsemme likoon ja harjoitelleet yhdessä. Toisaalta jokaisella on ollut mahdollisuus rauhassa tutkiskella itsekseen omia viisauksiaan. Enni on ohjannut toimintaamme, vienyt meidät Sampan (tuo hattupäinen herra kuvissa) äärelle tutkimaan ihmisen rakennetta ja avannut Alexander- tekniikan saloja.


Minä jään hämmentyneenä maistelemaan kokemaani. Suosittelen ehdottomasti tutustumaan Alexander-tekniikkaan. Luulen, että syksyn tullen jatkan Alexanderin kanssa tavalla tai toisella.
www.alexander-oko.tietoinen.fi

1 kommentti:

  1. Tie opettaa vaeltajaa - vaeltaja oppii tien. T: Enni

    VastaaPoista